Základní škola a Mateřská škola Česká Bělá

Exkurze ŠkodaAuto Mladá Boleslav

Dne 18.6.2010 třídy 6., 7., 8. a 9. navštívily Škodu Mladá Boleslav. Postupně jsme zhlédli krátký film o vývoji firmy od začátků až po současnost, pak jsme si prohlédli exponáty v muzeu spolu s odborným výkladem a nakonec jsme se projeli po závodě a prošli si několik provozů. Exkurze byla velice zajímavá a vzorně připravená.

 

 

Pro zajímavost z materiálu ŠkodaAuto Muzeum citujeme:

HISTORIE FIRMY
(... více než stoletá jízda)

V    prosinci roku 1895 začali mechanik Václav Laurin a knihkupec Václav Klement v Mladé Boleslavi vyrábět jízdní kola značky Slavia. Za několik let, roku 1899, mohla firma Laurin & Klement zahájit výrobu motocyklů. Po prvních pokusech na přelomu století přešla firma v roce 1905 postupně na výrobu automobilů. První automobil Voiturette A byl, stejně jako motocykly, prodejním úspěchem.
Aby se firma mohla udržet na trhu, došlo v roce 1925 ke sloučení s podnikem Škoda Plzeň. To znamenalo konec firmy Laurin & Klement.
V    následujících letech byla modernizována výroba, jež tehdy zahrnovala vedle osobních automobilů rovněž různé typy nákladních vozidel, autobusy, letecké motory a zemědělské stroje.
Již v roce 1930 se produkce automobilů v rámci koncernu Škoda opět vydělila. Vznikla samostatná Akciová společnost pro automobilový průmysl (ASAP), které se po odeznění světové hospodářské krize posléze opět podařilo uspět na mezinárodním automobilovém trhu modelem Škoda 420 Popular. Tento vývoj však brzy přerušila druhá světová válka, jež ochromila civilní program a výrobu zaměřila na vojenské potřeby.
Po druhé světové válce byla firma přeměněna na národní podnik s označením AZNP Škoda, jemuž náleželo v souvislosti s politickým vývojem země monopolní postavení ve výrobě osobních vozidel. Po roce 1946 začala výroba osobních vozidel Škoda 1101/1102 „Tudor". I přes národohospodářské a politické souvislosti dané doby si firma dokázala podržet relativně dobrý standard, o němž svědčí modely 50. a 60. let - Škoda 440 „Spartak", Škoda 450, Octavia, Felicia i Škoda 1000 MB.
Nový rozvoj prožila výroba teprve uvedením vozidel řady Škoda Favorit v roce 1987.
Po politických změnách v roce 1989 začala automobilka v Mladé Boleslavi hledat silného zahraničního partnera. 16. dubna 1991 zahájil svou činnost podnik Škoda, automobilová a.s. (později Škoda Auto a s.), jenž se tehdy stal vedle firem VW, AUDI a Seat čtvrtou značkou koncernu Volkswagen.
V roce 1994 byla řada vozidel Favorit nahrazena modelem Škoda Felicia, jenž svou kvalitou a stylem odpovídal mezinárodním měřítkům. Zároveň byla připravována výroba druhé modelové řady nižší střední třídy - Octavia, a to již na koncernovém podvozku. Vozy Škoda Fabia, Octavia a na firemní tradici luxusních limuzín navazující Superb už plně konkurují vozům předních světových značek ve všech svých variantách. Zatím posledními modely jsou nové generace vozů Fabia (2007), Octavia (2008) a Superb (2008). Výrobní řadu doplňují dva vozy osobitého charakteru: od léta 2006 Škoda Rooomster, která se designově i marketingovou prezentací odlišuje od ostatních vozů značky Škoda, a od roku 2009 také první SUV, jež dostalo název Yeti.

 

 


Zobrazení: Alba | Podle data

Exkurze ŠkodaAuto Mladá Boleslav


Přidáno 20. 6. 2010, autor:

Poslat známému Poslat na e-mail   tisk Tisknout   ↑ Nahoru